22.11.2016

Kızılderili Oyun Çadırı Yapımı

Çocukken masa altlarında veya minterleri birleştirerek kendime ev yapıp oynamayı çok severdim. hatta küçük alanlara olan merakımdan giysi dolabının dibinde uyuduğum zamanlar oldu. Bu yüzden Çağrı içinde çadır almayı düşünüyordum. İkea'da satılan naylon çadırlardan ziyade instagramda el yapımı havalı çadırları görünce kendim de yapabilirim diye düşündüm. Bahçe kenarından kesip getirdiğim bambu ve bebek nevresimi yardımıyla da çadırı yaptım.  Doğal ortamla iç içe yaşamıyorsanız yapı marketlerinden badana temizlik fırçaları için üretilmiş sopalarla da bu işi yapabilirsiniz. 


'Malzemeler

 *4 veya 5 adet, 1- 1.50 santim boylarında sopa, tahta veya bambu. tercih tamamen size kalmış. hangisi kolayınıza gelirse. Ben oyun oynarken kendimde rahat girebilmek için 1.50 boylarında 4 adet bambu kullandım. 

*Kalın kumaş ip - ben elbisemin kullanmadığım kuşağını kullandım. Kumaş, yani penye olması sopaları birbirine bağlarken özellikle kaymaması açısından önemli. Bambu kullanmıyorsanız tahtaları uygun pozisyona getirdikten sonra birbirine vidalayabilir üzerine aksesuar olarak dilediğiniz ip veya kurdeleyi bağlayabilirsiniz. vidalama yöntemi daha sağlıklı olacaktır. Fakat bambu kullanacaksanız vida çatlamaya yol açabilir.  

* Kumaş- Seçtiğiniz sopaların ölçüsüne uygun çarşaf veya kumaşçıdan satın alacağınız ölçülere uygun kumaş. ben kullanmadığım bebek yorganını yandan ve üstten dikişlerini sökerek kullandım.
Fazla gelen kısımlarını diktikten sonra kumaş makasıyla kestim.

*Makas- iyi kesen bir sizi yormayacak bir terzi makası seçin.

* Yorgan İpi ve iğne-  kumaşı bambulara sabitlemek için baya bilgimiz kalın yorgan ipini orta boy bir iğneyle kullandım. Dilerseniz orta kalınlıkta misine (olta ipi) kullanabilirsiniz. Çok renkli kumaşlarda göze takılmaması açısından gayet hoş duracaktır. VEYA sıcak silikonla kumaşı tahtalara yapıştırın. Bu işlem daha az zaman alır. Fakat bebeğiniz için yapacaksanız önermem, sürekli çekiştirdiklerinden çok sağlıklı olmayabilir :)

*Kurdele- ön cepheyi birleştirmek için tamamen süsleme amaçlı istediğiniz ölçü ve şekillerde kullanabilirsiniz. Detaylar için resimleri incelemeyi unutmayın, iyi eğlenceler :)



ön cephe kurdele detayı

Kurdele detayı yanlar.
Ön kısmını açık tutmayı tercih ettim,
Çağrı girip çıkarken zorlanmasın,
hemde çekiştirerek devirmesin diye
 daha sonra buraya ayrıca bir kumaş parçası daha dikerek kapatabilirim. 

dikiş detayı

iç detay
 Benim gibi bebek nevresimi kullanmayı tercih edenlerdenseniz dilerseniz alt çarşafını ikiye katlayıp minik yorganı içine koyarak minder yapabilirsiniz. fazla gelen kısımları ise resimde görüldüğü gibi içe doğru katlayarak yorgan ipiyle dikiyorsunuz. İşlem bu kadar basit. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^