15.03.2017

Diş kaşıyıcılar

 Diş kaşıyıcılar hakkında tecrübelerime dayanarak küçük bir yazı yazmak istedim. Bebeğin dişlerini çıkarma döneminde kaşıntı ağrı gibi durumlarda kendisini rahatlatmak için buldugu herseyi kemirme isteginden kendi parmagını gevelemeye kadar uzanan durumlarda kaucuk veya silikon olarak üretilen figürler bu durumun önüne geçmemize yardımcı  olacaktır.  Ben ilk kez ilk ayda aldıgım kauçuk emzik tecrübesine dayanarak, ne kadar toz kıl tüy varsa mıknatıs gibi anında topladıgından bir daha degil kauçuk emzik kullanmak diş kaşıyıcılarının önünden bile geçmedim. Tercihim
bu yüzden hep slikon oldu. Ve ilk deneyimi 3-4 tl gibi bir fiyata eczanede görüp iceligi tutma kolaylıgı açısından begendigim wee baby silikon diş halkası oldu. Bundan daha da öteye hiç gitmesem olurmuş aslında. Bunun kadar hiç bir üründen hala memnun kalmış degilim. Bebek icin bu kadar basit sıradan bi ürün, her anlamda kurtarıcı olabiliyor. İlk aylarda bunu günlerce elinden düşürmedigini bilirim. Tabii düşürdüyse ara ki bulasın. Görünmüyor gercekten. :) bi kez komsuda kaybettik kadin günler sonra bulup getirdi. Ucuna emzik zinciri takılırsa bu durum ortadan kalkabilir .

Wee Baby saplı sulu diş halkası: insanın başına ne gelirse meraktan gelirmiş, fazla maceraya gerek olmasada gittim birde sulu olanını alayım dedim, getirdigim gibi tabii ki önce kaynamaya attım  kafası eridi sapı kaldı dogru çöpe. Acıkcası kullanım talimatını okumadan ezbere iş yapmıştım. Bilmiyorum yaziyormuydu ama gittim bir tane daha aldım. Bu arada hep wee baby markasından gidiyorum Türk mallarını destekliyorum ya, birde mavi çıngıragını almıştım bunun, eve gelince çin yazısını gördüm. Gercekten böyle firmaların bazı ürünleri çinden getirtmelerine anlam veremiyorum. Çok yazık, soylemeden gecmeyim dedim. Belki bi duyan olur.

Wee Baby sulu diş halkası: yasadigim husrandan sonra sapli olana yine o kadar para odemeyim diye bu sefer sapsiz elma seklinde olani aldim.  Sulu diş kaşıyıcılarının özelligi buzluga atıp dondurduktan sonra buzlu buzlu cocugun eline veriyorsunuz. Mantıken evet buz uyusturur rahatlatır bebisi ama buyuk bi sorun var. El kadar yavru Antalya'nın 40 derece sicagında bile o yaz günü bunu eline alamıyor. Niye alsın ayrıca o buzu çözüldükce suyu bağrına bağrına üşütcez mi yavruları. Dondurmadan kullandi kullandi, kullanmadi benim gibi atın buzluga küçük kazalarda oluşabilecek şişliklere karşı kullanın.

April Çığıraklı Ayıcık dişlik: April bebek ürünleri üzerine yaptığım araştırmada kendi web sayfası dışında çok fazla bilgiye ulaşamadım. Türk malı olarak düşündüğüm ve büyük ihtimalle sadece eczanelerde bulunan bir marka. Eczanelerin kendilerine göre uyguladığı fiyatları hesaba katmazsak oldukça uygun fiyatlı ürünler bunlar. Ben bunu "aaa 3 tl'ye ses çıkaran  bişiii gördüm" diyerek aldım. Çağrı'nın ikinci favorisi. Her nedense çok ama çok sevdi bunu. Bir çok bebeğinde aynı şekilde seveceğini düşünüyorum. 



Fisher Price Elma dişlik: bundan memnun kaldım demeyi kadar çok isterdim ki. Bende mi bi anormallik var bilmiyorum ama biz bunu baya baya 3 M' li  Migrostan aldık. Dep diyorum ya bebek ürünlerine dikkat edin, Çin malı almayın, orjinal güvenilir ürünlerin bile arasında Çin malları var. Orjinal fiyatına 2-3 liralık ürünler alıyoruz diye. Migrossun sen ya koskoca MMMMigros! Aldık çıktık düşünmedim tabii bir durum olur mu fişini de attık haliyle eve gittik ohaaa koskoca ama belli belirsiz yinede yani arkasında bi China yazısı. Fisher Price nerenin malıydı? Amerika! bazı oyuncakları Çinde ürettiklerini sonradan duydum ama gidip sorayım normal mi bu diye dedim. Abim "ne ugraşacaksın üç kuruşluk şeyle" dedi geçti. Uğraşmayan bir Milletiz işte. Çağrı bunu ağzına alacak geveleyecek  diye atacaktım baktım baya sert gevelenebilir gibi de değil, nitekim öylede oldu. Çağrı ilgilenmeyince de Çadırın tepesinde süs olarak kaldı. 



Bebedor kedili Diş kaşıyıcı: Sizce de sevimli değil mi? Mağaza da gördüm Bebedor Türk malı değil mi? hemde kedili ve sırf silikon olduğunu görünce geçerken bir tane sepete attım. ilk aldığım ince silikon dişliği hatırlatmıştı bu bana. Ama Çin malı! niye yani niye! Gerçekten başarılı güzel ama vicdanım tabii ki çocuğumun bunu kullanmasına el vermedi. Dedim bari  magnet yapayım.


Son olarak bu bi diş kaşıyıcı değil, tamamı ahşap boncuktan yapılmış bir zürafa. Sırf elinde hamur gibi oynasın diye ahşap biblo satan dükkanda görünce hemen almak istedim. sonrasında kopar mı o boncuklar boğazına kaçar filan diye düşününce, çok kişi bunu parçalamaya çalıştı sonuç başaramadı. kulak boynuz ve kuyruğunu ağzına batar diye önceden sökmüştüm. Uzun bir süre zevkle oynadı bunu Çağrı. Sanırım bebeklere yönelik bu tarz oyuncaklar edinmekte gerçekten fayda var. Özelikle de boyasız ve tehlike teşkil etmeyecek şekilde üretilirse harika olur :) 

Bebişinizin bazı ıvır zıvırlarını
 işi bitince atmak yerine
 buz dolabınıza süs yapabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^