27.06.2017

Şişeden Abajur

Şişeden abajur yapımı, etekten abajur başlığı yenileme

 Kendin yap projeleriyle ilgiliyseniz şişeden abajur yapımını muhtemelen görmüşsünüzdür. Ancak bana göre paylaşımlarda sıkça gördüğüm şişeden abajur yapımı zorlu bir yöntem. Çünkü cam şişeyi delip kabloyu içerisinden geçirmeniz gerekiyor. Cam yani boru mu bu hah diyince delesin. Bu yüzden elektirik duyusunu kabloları yana doğru gevşek şekilde çıkartarak şişenin ağız kısmına duyuyu beyaz elektirik bantı yardımıyla sabitleyerek tutturdum. Yani kablolar içinde degil şişenin dışında kaldı. Bu işlemi yapmadan önce şişenin içerisine daha önceden denizden topladığım beyaz taşları doldurdum. Dilerseniz içme suyu doldurup gliserin ve sim dökerek de bir renk şöleni oluşturabilirsiniz. Tercih size kalmış. (Ancak sulu yöntem için şisenin agzı silikonla iyice kapalı olması gerekir.)  abajur kafasını ise 5-10 tl gibi bir fiyata bulabilmenizmümkün. Ben kızımın küçülen elbisesinin etek kısmını keserek altı rengi olan kagıt abajur kafasını renklendirdim. Orjinal haliyle de kullanılabilirdi ama bu kızım için, bir de aynısının beyaz pizza kulesi şeklinde olanı anneme yaptım =) Sanırım bi 15 tl lik maliyetle abajur sahibi olmuş olduk. 

Not: Malzemeleri temin etmek biraz zor. Size şimdiden kolay gelsin...

Edit: söküp resimleyerek tekrar yaptım 😅 söktükten sonra elimde beyaz elektirik bantı kalmadıgını fark edince maskeleme bantı kullandım 🙈

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^