26.08.2017

Çağrı'nın ilgisini çeken oyuncaklar

Anneler için muhtemelen önemli bir sorun oyuncak seçimi. Acaba çocuga ne verirsek karakteri öyle mi şekilleniyor? Yoksa karakterimi oyuncagı belirliyor?  Siz düşünün, ben kuşkusuz profesyonekce oyuncak seçen annelere hayranım da. Ama öyle bir lüksüm yok, çünkü tüm bebek eşyaları çok çabuk tüketilen kimi zaman degerli kimi zaman degersiz şeyler. Yani zaten "Olsun alayım ikinci çocuga saklarım" da diyemiyorum. 
 Az ve öz olsun mesela, son yıllarda bilinçli anneler ahşap oyuncakların zararsız oldugunu söylüyorlar. Evet öyle ama bence çocuklar oyuncaklarını kendi seçiyor. Gösterişe veya biçilen değere bakmadan. 
 Kız çocugu Çağrı'ya dedesi farklı zamanlarda iki üç bebek aldı. Çağrı yüzüne bile bakmıyor. Top aldı, araba aldı ondan mutlusu yok. Çünkü Çağrı ayak topu oynamayı seviyor, evet baya futbol oynayan çocukları görünce bir tekmede ben vurayım diye koşuyor. Yetmiyor arabasına binip agzıyla ara gaz veriyor. Sevineyim mi üzeleyim mi nereden ögreniyor bilmem de, büyüdükce ilgisinin farklı yönlere dagılacagına inanıyorum.

 Yani defter kalem de seviyor, kopartıp kopartıp agzında geveleyip tükürsede.  😒 Cep telefonu seviyor ama dedesinin aldıgı ışıklı sesli sarkı söyleyeni degil. Dokunmalı olacak ki Youtube girebilsin. 
Annesinin aldıgı masal anlatan mantarı dövüyor, olmuyor kendi mutfak gereçlerini begenmeyip anneannesinin tencerelerini boyutlarına göre dizip sıkılınca balkondan atıp attım diyerek alkış tutuyor. Tamda bu nokta da Çağrı'ya oyuncak alma hevesim ölüyor. Öyle pahalı hediyeler alan eş dost akrabanızda yoksa öneririm temiz oldugunu ilk anda belli eden insanlara Letgodan ulaşın alın. Birde güzel yıkayıp silip gönül rahatlıgıyla kullanabilirsiniz bence. 

 Bu yöntemle henüz oyuncaklara bi servet harcamadıgım için mutluyum. Konuyu saptırmadan bi konuya da deginicem. 

   Belki de artık denk geldikçe deginicem. Malesef son yıllarda babasız çocuk dogurmak moda değil ama yaygınlaşmış. Nikahsız yani... yargılayamak kimseye düşmez. Bu yüzden diyecek sözüm yok! Ancak, ben onlardan değilim.

 "Mutlu aile portresi görmeme sebebiniz sözde kocam olan şahsın beni hamileyken bırakıp başka kadına gitmesi. "
 Bu yani bu kadarcık gayet klişe bi durum artık bence.  Bunun haricinde hayatımda degişen birsey yok.
 Eskiden demezdim bu lafı sinir olurdum ama eşim iç güveysiydi. 😄 o nedenle an itibariyle 26 yıldır annem babamla yaşıyorum. Yani bi rahat rahat yuvam yıkıldı ocagım söndü diye dövünüp aglayamadım bile 😁
 Son olarak sunuda cevaplayım, sorun ben yada baska biriyle olması değildi. Sorun kendi meseleleri, ailesi.
 Özetle; "Kendi çabalarıyla hayatta kalmayı başaran sorumsuz ailelerin cocuklarıyla evlenirken iyi düşünün. Aç oluyorlar, en çokta sevgiye. Bir zaman sonra sizin kurduğunuz o kocaman sevgi dolu dünyanız bile ona yetmiyor."

   1 numara da tabii ki araba. Gerçekten 1 numara. Çağrı'nın ekmegini al elinden ama vosvosuna dokunma 😄 Alelade plastik dandik bi araba işte üstüne binip Fred Çakmaktaş gibi ayaklarıyla gidiyor. Sıkılınca oturdugu yerin içinde sekiller var yerlerini bulup içine atıyor. Yakında bize veda edecek çünkü bi büyügünü aldıgım için arkadaşıma vericem. Ayrıca Çağrı'nın işi biten bütün eşyalarını ona veriyorum. Her insanın çocuklugundan olan menfaat beklemeden birşeylerinizi paylaşabileceğiniz ve sizi her halinizle eleştirneden kabul edebilen bi arkadaşı olmalı bence.

  de Yumoş ayı var. Baya evet Yumoş'un ayısı. Alışverişten döndügümüz ilk gün onu eline aldı önce bi inceledi sonra güldü. Bu ayıda ne var o kadar bilmem ama eve getirip yıkar yıkamaz ona eski bulizimden söktügüm kurdeleyi papyon olarak diktim. Bu ayı benim gözümde erkek olsa da Çağrı'nın cinsiyetsiz bebegi aşkı. O kadar peluş oyuncak içinden bi bunu arabasında önüne oturtur. İsterseniz dedesi gibi sorun, "bebegin nerede?" "ayın nerede?" hemen bulup getirip size göstersin. Sanırım bu ayı hep bizimle olacak.

  3 'üncü olarak bu bebek aktivite masaları var ya, her anne bilir onun ayaksız olanı. Beşige bağlama özelligi olandan. Baya işlevsel yanii de bizde ne mümkün. Çağrı zaten en fazla üç ay beşikte yattı. Bende fazlalıklarını söküp attım, yere koyup rahat oynasın diye. Agırda birşey ama Çağrı'nın çıngıraklarından sonra gelen ilk oyuncagı olunca 4 - 5 aylıkken başlayıp evin içinde oradan oraya taşıya taşıya epey bi oynadı. Tangır tungur tangır tungur sürekli elinde. Kuş sesi, kapı sesi, karşılıklı paslaşan toplar dönen gece gündüz efekti, eski aterilerin cıkardıgı sesler hayvanlar ve el gücüyle itip döndürmesi gereken çiçek. Birde ayna var o arada sürekli kendini görüp öpüyordu. Yeter artık diye düşündüm ve bir ay önce arkadaşımın yeni doğan bebegine gönderdim. 

 4- kurbaga kule, büyüklü küçüklü diziyorsun 3 adet topu var atıyorsun içindeki deliklerden dönerek cıkıyor. Anlamsız gelmişti ama yinede aldım. Oturdum Çağrı'nın karşısına gösterdim. Aldı elimden yaptı, baktım ki baya baya diziyor atıyor oynuyor oyalanıyor. İyimis dedim, bir sure sonra sıkıldı koluna bacagına takıp gezmeye başladı evin içinde. Hayal gücü iste, ondanda sıkılınca basladı kaldırıp fırlatmalara. En son 3 yaşındaki arkadaşı bunu dizmeyi bir türlü başaramayınca Çağrı sinirlenip kızın kafasına vurmaya kalktı. Böylece Çağrı'nın böyle bir oyuncaga ihtiyacı olmadıgına karar verip ayırdım.  😃

 5- Merhaba ben sihirli arp, şimdi sizi müzikli harikalar diyarına götürecegim. Işıklar harika şimdi dokun ve yanan ışıkları yakala. Kaçırdın, tekrar deneyebilirsin. Gibi 8 kadar bi oyun özelligi var. Hayvan sesleri degisik esturumanlar ve cıkarcakları sesleri kendin belirliyorsun. Veya bırakıyorsun dımdımdım kendi çalıp duruyor. Rahatsız edici bir tonlamasıda yok. Bekledigimden cok cok basarılı bi oyuncak cıktı. Dedesine iş arkadaşı vermiş. 

 6- Küçükken hep piyano çalmak isterdim, haliyle görür görmez bunu almak istedim. Anası severde kızıda sevmeli degil mi 😄 bu arp gibi güçlü tiz bi sesi yok. Baya piyano calış modu ve kendi kendine çalan mod ve köpek fil at ve alkış dügmesi koymuşlar. Köpek kedi kuş olsa anlarımda taklit edilmesi zor ses olan fil ve ata anlam veremedim. Ama Çağrı onunda yöntemini buldu arpla birlikte açıp aralara fil sesi vererek ritim tutuyor. 

  7- Lego. Çocugun yaşı ne olursa olsun Lego en önemli oyuncak bence. ŞART! Her yaşa uygun büyüklükte lego var marka önemli degil. Ben başlangıc olarak cok büyük olmasa da normal boylarda 82 parca aldım. Fiyatıda cok uygundu. Benim cocuklugumda oynadıgım gerçek "Lego" marka legolardan sonra Çağrı'ya bu devirde bunu almak biraz haksızlıkmış gibi geldi ama az daha büyümesini beklicem. 
Şu sıralar sabah uyanınca ilk iş olarak bunları dizmekle ugraştıgı için küçük sıpam rahat rahat uyumaya devam edebiliyorum.

  8- Çek bırak oyuncaklar. Her markete girdigimde karşıma hareketli mini bi oyuncsk cıktıysa eli boş dönmek olmaz. Çocuklar haklı gidişleri çok güzel bir kere. Çağrı'nında dırt dırt dırt sürekli elinde havuzda da bunlarla oynuyor. 

  9- Bunun adı ne bilen var mı? Dın dın dın dınnn (x4) gibi tınısı cok güzel sesler cıkartıyor. "Aaa bunun adı neee bende alayım Çağrı'ya" dememle bizde iki tane var al bu Çağrı'nın olsun diyerek vermişti komsumuz sağ olsun. Oda bilmiyordu adını. Aldım geldim ama cubuklar gözüne gelir bi sakatlık acar diye güvenip veremiyorum henüz. Kontrollü olarak veriyor, görünce hemen seviniyor. Oynamayı bıraktıgı anda da kaldırıyorum sopalarını. Sarkı söylemek ve dans etmek dısında sanırım esturumanlarla igili bi birey olacak gibi. 

 10- Manyetik yazı tahtası. Mıknatıs özellikli oyuncaklar zararlı olsa da 90 ların oyuncagı malum alınmadan olmazdı. Kagıt kalem görevi görüyor bir kere. Bu Çağrı'nın ikincisi ilki cok kaliteli birsey olmasına ragmen ayaklarıyla böyle gayet güzel kırdı. Bunuda deniyor nasıl basardı bilmiyorum ama kalemlerin ucunuda kırıyor,, ki ben batar bi sakarlık yaparsa diye kalemlere guvenip vermiyorum. Üzerindeki damgalarla ciziyor siliyor gün içinde sürekli bu islemi tekrarlıyor. Onu öyle izlemesi en keyiflisi tabii.

 *Sizde böyle bir paylaşımda bulunup aşagıya link bırakabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^