8.10.2017

Çağrı için kullandığım ürünler

Chicco şampuan ve Vücut yağı
  Doğduğu ilk andan beri bu şampuanı kullanıyorum. Her seferinde kokusu verdiği temizlik hissini öve öve bitiremesem de. İki yaşına gelmek üzere olan Çağrı'nın her iki taraftan da gelen genlerini düşününce saçlarının hala sıklaşmamasını bu şampuana bağlamaya başladım. Yaşıtları baya saçlı olunca, eee tüm sülalesi de sık saçlı bu niye tuturuk kaldı diye düşünmeden edemiyorum.
Vücut yağını ise saç yağı olarak kullanıyoruz. Yani bende. Vucutda özel bir rahatsızlık gibi bi durum olmadığı sürece çocuklarda krem yağ gibi şeyleri duştan sonra uygulanmasını desteklemiyorum. Çünkü vucut alıştıgı herşeyi istiyor. Vermediğinizde zararlarını göstermeye başlıyor. Çağrı'nın ileride cildim kuruyor geriliyor pul pul oluyor demesini hiç istemem.

Bunlara ne deniyor bilmiyorum. Şurup kaşıkları gibi bebekler için üretilmiş değişik ilaç verebilme aparatları hepsi hikaye. Hiç bir şey yoksa normal bi şiringa  şurup ve hap içirmekte en kolay yöntem olabilir. Bunlarla tanışana kadar en azından ben öyle yaptım. Çok nadir şurupların içinden çıkan bu aparatlar bence bebek ve çocuklar için üretilen tüm ilaçlardan çıkmalı. Üzerinde çocuğun kilosuna göre verilecek miktarın göstergesi var. Biraz karışık bir konu ama doktora gittiğinizde ilaç verdiklerin zaman bebeğinizin kilosuna bakarlar. Oradan anlamanız mümkün. 

Paranox Fitil ve Ateş ölçerler
Kesinlikle ilaç önermiyorum, memnun kaldım derim. Ancak her bünye farklı olduğundan doktora danışmadan önerme ilaç kesinlikle kullanmayın.
Eminim ki her annenin korkulu rüyası ateş. Düşüncesi bile korkunç geliyor artık bana sabahı sabah ediyoruz. ne yapsak fayda etmiyor bazen. Elimde bi ateş ölçer dijitallere güvenemiyorum bir eksik bir fazla gösterebilir de dediklerinden iki ayrı ateş ölçer mutlaka önerebilirim. Ve Paranox fitil doktor her halikarda rahatlıkla kullanılabilir sorun olmaz dediğinden beri en büyük kurtarıcı oldu. Şurup içirmek bile ayrıca bi işkenceyken bunu hiç çaktırmadan halledebiliyorum.
 Calpol Ateş düşürücü ve Motilium Bulantı şurubu
  Calpol Dolvene göre daha etkili gibi, sanırım piyasa da yaygın kullanılan iki farklı çocuk ve bebekler şurup var. Calğol pembe ve kırmızı meyveler içerirken Dolven portakal yoğunlukta. Her hangi bir yan etkiyle karşılaşmadık. aşı öncesi ve hafif ateşli durumlarda ilk kurtarıcımız.
 Motilium dr önerisiyle veya her hangi bir tedavi amaçlı kullandığımız bir ilaç olmadı. Çağrının ilk aylarında çok fazla kusması, komşumuzun "benim yığınla hastalığı olan prematüre bebeğime bile bulantı ve kusmalarına karşı profesör bunu önerdiyse kullanabilirsiniz "  demesiyle verdim. içerisinden çıkan çubuk sayesinde daha önce bahsettiğim gibi kilosuna göre miktarını ayarlamaya yardımcı ama ben her zaman kilosundan daha az kullanmayı tercih ediyorum. Bizlerde aynı şekilde, gerekli durumlar da yemek kaşığı ayarında kullanabiliyoruz.
İnfantum Multivitamin  
 Çağrı'nın ilk aşısında sağlık ocağında D vitamini damlasını verdiklerinde  kalça çıkıklığı kontrolüne gidene kadar o ilacı kullanım zorluğu sebebiyle verememiştim. Arkadaşıma sen nasıl kullanıyorsun diye sorup kaşığa döküp yalatıyorum çocuğa diyince hepten soğudum. Kontrolde bebek doktoru infantum Damla anlamamızı önerince baya bi rahatladım. içeriğinde damla başlığı çubuk mükkemmel bir kullanım kolaylığı sağlamış oldu. ayrıca sadece D vitamini değil A-C ve çinko da bulunuyor. kokusu ve tadı da harika. Çağrı şişeyi gördüğü anda kuş gibi ağzını açıp bekliyordu :) yaşına gelince daha zengin içeriğe sahip olan bu şuruba geçtik.
içeriğinde;

Cool Baby Soğutucu Bant ve Otri Bebe
 Soğutucu bant diyip geçmeyin bütün bir gece düşmeyen ateşe karşı büyük bir destekçi. Bu bantları çok seviyorum bittikçe de alıyorum. Ancak henüz kolay bulunan bir şey değil.
Çağrı'nın ilk burun tıkanıklığı kuru bi tıkanıklık olunca burnunu çekip çekip rahat rahat nefes almayı başaramayan Çağrı sinir kırizi benzeri uzun bi ağlama nöbetine girmişti. Hemen koştur koştur eczaneden bunu aldığımı hatırlıyorum. İçeriğindeki tuz normal pompalı bi burun temizleyicisinin yapamadığını yapıyor. nefes yöntemiyle de çekiş gücünü kendiniz ayarlayabiliyorsunuz. Daha etkili bir yöntem henüz görmedim.

SudoCrem
Bu kremin seveni kadar sevmeyeni de çok, nasıl oluyor sa bazı dönemler fayda ediyor bazı dönemler de etmiyor. Yine de kullanmaktan vazgeçmediğim ilk tercihim olur kendisi. Kendim haricinde özellikle de bez değiştirme de oluşan kızarıklar pişik gibi durumlar da bolca sıvıyorum. En çok iki kullanımda eser bile kalmıyor. Bence her halikar da buna bir şans verin. Ama farklı bir pişik kremi de bulundurmayı unutmayın. 

Bizim ekipmanlar bu kadardı. siz de neler var?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^