1.10.2017

Doyurucu Salata Tariflerim

Rice Stick Salata


Akşam hafif ama doyurucu bir şeyler yiyerek 8'den sonra ağzına lokma bir şey koymak istemeyenler için özellikle bahsetmek istedim. Öncelik RİCE STİCK - bilmeyenler için glutensiz hiç bir katkı maddesi olmayan sadece pirinç ve sudan oluşan makarna. Benim tükettiğim çok ince ve erişte şeklinde olan iki uzun çeşidi var.
  Normal makarna olarak da suda haşlayıp haşlanan suya tuz yağ, tercihe göre baharat sebze ve tavuk gibi besinlerle zenginleştirerek tüketebilirsiniz.  Bu şekilde normal bir makarnadan tat olarak hiç bir farkı olmayacaktır. Bana göre ağır ve Ramen gibi tüm gece hazmetme ve su içme sorunu yarattığından o şekilde tüketmenizi çok fazla öneremeyeceğim.  Sadece küçük bir kase tüketmek benim için yeterli olabiliyor. Gerçekten çok doyurucu olduğunu göreceksiniz.

Pirinç makarna (rice stick) 
 (10 dk kaynar suda bekletin veya haşlanmış suda 5 dk kaynatıp çatalla sudan çıkartıp yiyeceğiniz) tabağa aktarın
Haşlanmış Mısır
İki avuç kadar çiğ karnabahar başı
Ton balığı tercihe göre tavuk göğüsü de olabilir
Salatalık
Domates
Rendelenmiş havuç
Rendelenmiş turp
Tercihe göre tuzda efelenmiş kuru soğan 
(sonradan ağızda kötü bir tat bıraktığı için ben tercih etmiyorum )
ve
Zeytin yağ

Miktar yok neyi ne kadar sevdiğinize kendiniz karar verip dilediğinizce katabilirsiniz. Ben karnabaharı bol tutuyorum çünkü ona çiğken bayılıyorum :)

Ton Balıklı Avakado Salatası

  Gelelim ikinci tarife;  Başta anlaşalım ben yumuşak hiç bir şeyi sevmiyorum. Olgunlaşması gereken her meyveyi hamken, olgun sevenlerin tabiriyle tatsız tuzsuz kütür kütür yerim. Artık aklınıza ne gelirse, yok artık şu meyveyi de yeşilken yiyemezsin demeyin. Yerim. Avakado da bunlardan biri. Böyle krem gibi olunca ekmeğe sürmüyorlar mı deli oluyorum fıttırıyorum. Bir de yağlı olunca düşüncesi bile korkunç geliyor. Ben bunu böyle sertse manav tezgahından alıyorum, soyup salatalık gibi elimde çatır çatır yiyorum. olmadı mı? rendeleyip salata olma yoluna. 

Tek başınıza tüketecekseniz
Rendelenmiş yarım Avakado 
Rendelenmiş Turp
İri kıyılmış bir Domates
Yeşil Zeytin
Limon
İnce kıyılmış Marul
Küp şeklinde doğranmış Salatalık
Ve dilediğiniz kadar Ton balığı ekleyin
Tercihe göre kaldırabilirim acı severim derseniz Sarı biber turşusu  

 Not : Dilediğiniz gibi kendi yaptığınız balığı da  kullanabilirsiniz. Bence daha sağlıklı da olur. Ben balık yemediğim için tercih etmiyorum, ancak babam nasıl başardıysa çok küçük yaşta ton balığını bana sevdirdi. Gerçeğini görsem korkarım da, :P konserve olunca az da olsa tüketebiliyorum arada :)

Düzenleme: madem tariflerim sevildi, uydurduğum yeni bi tarif daha eklemeye karar verdim.

Tavuklu Grechka (kara buğday) Salatası

 Pişirmeden 7 saat gibi suda bekletilerek salata ve çorbalara katılıp hatta pilav gibi tüketilebildiği belirtilmiş. Grechka- kara buğday olarak geçse de bildiğimiz Kara buğdayla hiç alakası yok.  Tohuma benzerliğiyle dikkat çekiyor. Buna rağmen faydaları oldukça fazla.
 Kaynar suda iki saat gibi bir sürede hazır hale geliyor. Dilerseniz geceden ıslatıp dolaba koyarak ertesi gün salatalarda rahatlıkla kullanabilirsiniz. 
  Ayrıca denemeyen için şaşırtıcı olabilir, Kokusu yanık gibi! Evet suda ıslattığınız anda bi yanık kokusu sarıyor ve tadı da ayni şu meşhur yanıksı dondurmalar dan farksız. Bundan nefret etmem gerekiyor ama baskın değil. Salata olarakta bu tat zaten tamamen ortadan kalkıyor.

Malzemeler: Bir çay bardagı Grechka
Rendelenmiş Yarım sert Avakado
Soya filizi
Zeytin yağı
Tuz
Dilediginiz kadar Roka, sevmeyenler yerine marulda katabilir.
Son olarak küçük lokmalar halinde doğranmış tavuk gögüsünü hafif yağda kara biber tuz ve nane ekleyerek tavada pişirin. Soguyunca salatanıza ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun... ☺


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^