Arşivde Neler Var







ANILARIM BOMBOS!
"Bu hayat bana yakışmadı,lütfen baştan alalım..."

Bekledigim Hayat bu degildi... T.Y

.

1.10.2017

Doyurucu Salata Tariflerim (yeni tarif eklendi)

Rice Stick Salata


Lafı çok fazla dolandırmadan akşam hafif ama doyurucu bir şeyler yiyerek 8'den sonra ağzına lokma bir şey koymak istemeyenler için özellikle bahsedeceğim. Öncelik RİCE STİCK - bilmeyenler için glutensiz hiç bir katkı maddesi olmayan sadece pirinç ve sudan oluşan makarna. Benim tükettiğim çok ince ve erişte şeklinde olan iki uzun çeşidi var.
  Normal makarna olarak da suda haşlayıp haşlanan suya tuz yağ, tercihe göre baharat sebze ve tavuk gibi besinlerle zenginleştirerek tüketebilirsiniz.  Bu şekilde normal bir makarnadan tat olarak hiç bir farkı olmayacaktır. Bana göre ağır ve Ramen gibi tüm gece hazmetme ve su içme sorunu yarattığından o şekilde tüketmenizi çok fazla öneremeyeceğim.  Sadece küçük bir kase tüketmek benim için yeterli olabiliyor. Gerçekten çok doyurucu olduğunu göreceksiniz.

Pirinç makarna (rice stick) 
 (10 dk kaynar suda bekletin veya haşlanmış suda 5 dk kaynatıp çatalla sudan çıkartıp yiyeceğiniz) tabağa aktarın
Haşlanmış Mısır
İki avuç kadar çiğ karnabahar başı
Ton balığı tercihe göre tavuk göğüsü de olabilir
Salatalık
Domates
Rendelenmiş havuç
Rendelenmiş turp
Tercihe göre tuzda efelenmiş kuru soğan 
(sonradan ağızda kötü bir tat bıraktığı için ben tercih etmiyorum )
ve
Zeytin yağ

Miktar yok neyi ne kadar sevdiğinize kendiniz karar verip dilediğinizce katabilirsiniz. Ben karnabaharı bol tutuyorum çünkü ona çiğken bayılıyorum :)

Ton Balıklı Avakado Salatası

  Gelelim ikinci tarife;  Başta anlaşalım ben yumuşak hiç bir şeyi sevmiyorum. Olgunlaşması gereken her meyveyi hamken, olgun sevenlerin tabiriyle tatsız tuzsuz kütür kütür yerim. Artık aklınıza ne gelirse, yok artık şu meyveyi de yeşilken yiyemezsin demeyin. Yerim. Avakado da bunlardan biri. Böyle krem gibi olunca ekmeğe sürmüyorlar mı deli oluyorum fıttırıyorum. Bir de yağlı olunca düşüncesi bile korkunç geliyor. Ben bunu böyle sertse manav tezgahından alıyorum, soyup salatalık gibi elimde çatır çatır yiyorum. olmadı mı? rendeleyip salata olma yoluna. 

Tek başınıza tüketecekseniz
Rendelenmiş yarım Avakado 
Rendelenmiş Turp
İri kıyılmış bir Domates
Yeşil Zeytin
Limon
İnce kıyılmış Marul
Küp şeklinde doğranmış Salatalık
Ve dilediğiniz kadar Ton balığı ekleyin
Tercihe göre kaldırabilirim acı severim derseniz Sarı biber turşusu  

 Not : Dilediğiniz gibi kendi yaptığınız balığı da  kullanabilirsiniz. Bence daha sağlıklı da olur. Ben balık yemediğim için tercih etmiyorum, ancak babam nasıl başardıysa çok küçük yaşta ton balığını bana sevdirdi. Gerçeğini görsem korkarım da, :P konserve olunca az da olsa tüketebiliyorum arada :)

Düzenleme: madem tariflerim sevildi, uydurduğum yeni bi tarif daha eklemeye karar verdim.

Tavuklu Grechka (kara buğday) Salatası

  Kara buğdayın ne olduğunu eminimki herkes biliyordur. Ama her iddasına varım buna kara buğday deselerde bunun buğdayla uzaktan yakından bi ilgisi yok. Pişirmeden 7 saat gibi suda bekletirek salata ve çorbalara katılıp hatta pilav gibi tüketilebilecegi belirtilmiş. Faydalarıda oldukça fazla. Gel gelelim şekli pramit gibi küçük küçük kalpleri andırıyor. Tohum, baya tohum yani. Kaynar suda iki saat gibi bir sürede hazır hale geliyor. Dilerseniz geceden ıslatıp dolaba koyarak ertesi gün kullanabilirsiniz. 
  Ayrıca denemeyen için şaşırtıcı olabilir, Kokusu yanık gibi! Evet suda ıslattığınız anda bi yanık kokusu sarıyor ve tadıda ayni şu meşhur yanıksı dondurmalar gibi. Bundan nefret etmem gerekiyor ama baskın degil. Salata olarakta bu tat zaten tamamen ortadan kalkıyor.

Malzemeler: Bir çay bardagı Grechka
Rendelenmiş Yarım sert Avakado
Soya filizi
Zeytin yağı
Tuz
Dilediginiz kadar Roka, sevmeyenler yerine marulda katabilir.
Son olarak küçük lokmalar halinde doğranmış tavuk gögüsünü hafif yağda kara biber tuz ve nane ekleyerek tavada pişirin. Soguyunca salatanıza ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun... ☺